Volg een conditie training schema via Rock Your Body

conditie-training

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Heb jij een niet al te beste conditie? Dan hoef je je hier zeker niet voor te schamen. Heel veel mensen hebben namelijk een niet zo’n goede conditie. Dit betekent niet dat je hier geen verandering in zou moeten proberen te brengen. Een goede conditie is namelijk van cruciaal belang om je fit te voelen en om altijd weer met frisse energie de dag door te komen. Om jou zo goed mogelijk op weg te helpen laten wij van Rock Your Body in dit artikel alles zien wat je moet weten over het verbeteren van jouw conditie door middel van een goed conditie training schema!

Wat is je conditie eigenlijk? 

Voordat we in kunnen gaan op het volgen van een trainingsschema voor jouw conditie is het noodzakelijk om eerst even goed stil te staan bij de term conditie zelf. Als we het hebben over conditie dan praten we over het algemeen over je cardiovasculaire conditie. Je cardiovasculaire conditie is jouw vermogen om activiteiten van een langere duur vol te houden. Hier kan je bijvoorbeeld denken aan wandelen, fietsen, een langere workout maar ook alledaagse dingen zoals tuinieren. Je conditie laat zien hoe lang je het eigenlijk vol kunt houden. Het verbeteren van je conditie brengt veel voordelen met zich mee. Zo kan het verbeteren van je conditie het risico op het ontwikkelen van hart- en vaatziekten aanzienlijk verminderen door je hart, longen en bloedvaten beter te laten werken. 

Hoe gemakkelijker het is om bloed door je lichaam te pompen, hoe minder belastend het is voor je hart. De samentrekkingskracht van je hart, de elasticiteit van je bloedvaten en de efficiëntie van je bloed om zuurstof te vervoeren verbeteren allemaal als je met je conditie aan de slag gaat. Daar komt ook nog eens bij dat je conditietraining ervoor zorgt dat je aardig wat calorieën kan verbranden. Ben je van plan om af te vallen dan is conditietraining erg belangrijk om op te pakken naast de krachttraining. 

Het conditie trainingsschema van Rock Your Body

Zoals je waarschijnlijk wel hebt gezien is het hier op de site van Rock Your Body mogelijk om talloze trainingsschema’s te kiezen. De meest populaire opties van dit moment zijn nog altijd de HIIT trainingsschema’s, dat in principe een perfecte basis is als conditie training schema. Het bijzondere aan dit trainingsschema is dat iedereen er mee aan de slag kan gaan. Of je nu jong of oud, beginner of ervaren bent, met onze trainingsschema’s kun je op een eenvoudige manier werken aan jouw conditie. We geloven dat oefeningen met je eigen lichaamsgewicht dé sleutel tot succes zijn om fit te worden. Tijdens de trainingen leer je jezelf uitdagen en iedere keer weer de lat net even wat hoger te liggen. Door dit vol te houden zorg je er binnen no time voor dat jouw conditie door dat het dak zal gaan. 

De beste schema’s op Rock Your Body om als beginner mee te starten zijn:
– Het 28 dagen Rock Your Body programma uit het Rock Your Body boek (28 dagen)
– Het programma De Basics leert je de basis principes van bodyweight training (28 dagen)

Tips om je conditie te verbeteren

Goed, stel dat je besluit om met een conditie training schema van ons aan de slag te gaan. Wat zijn dan de beste tips om ervoor te zorgen dat je alles uit jouw training haalt? We hebben hieronder dé beste tips en tricks voor je verzameld die helpen om jouw conditie zo snel mogelijk op peil te krijgen: 

De tips
  • Geef niet te snel op – als je nog nooit aan conditie training hebt gedaan dan is het niet raar als je in het begin helemaal kapot bent. Het is namelijk zo dat je lichaam altijd eerst zal moeten wennen. Doordat je lichaam leert omgaan met de nieuwe belasting zal je na verloop van tijd een betere conditie krijgen. Dit neemt echter wel wat tijd in beslag. De belangrijkste tip is dan ook om niet te snel op te geven. Geloof in het proces en denk aan de resultaten op de lange termijn. Alleen door het vol te houden ben je in staat om jouw doelen te bereiken. 
  • Blijf constant en consequent – Tijdens de trainingen is het belangrijk om een constant tempo te vinden in het bewegen. Een tempo die jij vast kan houden. Je probeert ritme te vinden in zowel je ademhaling en je lichaam raakt gewend aan de beweging, is het hardlopen, fietsen of een workout. Als je over de helft van de training bent kan je voor jezelf bepalen hoe je eindigt. Heb je ruimte over om sterk te eindigen voer je het tempo op. Probeer altijd tegen het einde van de workout wat meer output te geven.
  • Geef interval training een kans – wist je dat je jouw conditie nog sneller kunt verbeteren door af en toe een intervaltraining te doen? Intervaltraining is het schakelen tussen snelle intensieve sessies en een periode van rust. Voor topsporters kan het gaan om het afwisselen van een volwaardige sprint met een rustig tempo wandelen na het sprinten, al kan je de training zo invullen als je zelf prettig vindt.  Onderzoek heeft aangetoond dat intervaltraining bij hoge intensiteiten (ook bekend als HIIT) erg goed is voor het verbeteren van je conditie. De veranderingen in het tempo kunnen de spierfunctie van het hart verbeteren waardoor het vermogen om bloed door het lichaam te pompen echt beter wordt dan voorheen.
Volg een conditie training schema
Kies vandaag nog voor een conditie training van Rock Your Body

Mocht je zelf ook met je conditie aan de slag willen gaan dan is het volgen van een conditie training schema van Rock Your Body dé keuze om te maken. Wij van Rock Your Body geloven dat het voor iedereen mogelijk is om eenvoudig zelfstandig aan de slag te gaan met zijn of haar conditie. Door onze trainingen bouw je binnen no time een betere conditie op. Door zelf een kijkje te nemen bij het overzicht weet je precies welke trainingsschema’s er op dit allemaal te vinden zijn. Maak jij vandaag ook nog de stap richting een gezonder en fitter leven.

Meld je nu aan en start de eerste twee weken gratis!

Meer interessante berichten

Welke spieren train je met planken?
Inspanning, oefeningen

Welke spieren train je met planken?

Als het aankomt op het trainen zijn er een aantal oefeningen die eigenlijk iedereen wel kent. Een van deze oefeningen is natuurlijk het planken. Hoewel