De beste ronde billen oefeningen!

De beste oefeningen voor ronde billen

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Als vrouw zijnde wil je er natuurlijk alles aan doen om mooie ronde bilspieren te kweken. Door de billen te trainen zorg je op de eerste plaats voor een gezond en fitter uiterlijk. Maar dat is niet alles. Het is namelijk ook nog eens zo dat je billen een belangrijke rol spelen bij het verrichten van alledaagse bewegingen. Veel vrouwen weten niet hoe zij precies moeten trainen om ronde billen te krijgen. Om je hiermee op weg te helpen laten wij je in dit artikel alles zien over de beste ronde billen oefeningen die je zelf kunt doen. 

De belangrijkste bilspieren

Straks gaan we kijken naar de beste oefeningen die je kunt doen om ronde billen te krijgen. Maar voor het zover is moeten we eerst even kijken naar de belangrijkste spieren die er in je billen te vinden zijn. De Gluteus Maximus is de grootste spier van de bilspiergroep. De functie van de gluteus maximus is voornamelijk het strekken van het bovenbeen. Hier kan je denken aan het uitstrekken van je been wanneer je op staat van je stoel. De volgende belangrijke spier is de gluteus medius. De gluteus medius bevindt zich in het midden van de billen, hier komt de naam dan ook gelijk vandaan. Deze spier is met name bedoeld ter ondersteuning van de andere spieren.

De laatste belangrijke spier in je billen is de gluteus minimus. Deze kleine spier is van groot belang voor het creëren van ronde billen. Deze spier zorgt namelijk mede voor de ronding aan de onderkant van de billen. Wil je echt volle billen krijgen tijdens het trainen dan is het noodzakelijk om al deze spieren aan te sterken. Het is namelijk zo dat de vorm lang niet alles zegt, ook het volume van je bilspieren speelt een belangrijke rol bij de uitstraling. Door de juiste training weet je zeker dat ook jij zelf aan de slag kunt met het trainen van ronde, volle billen. 

De beste oefeningen voor ronde billen

Goed, je weet nu al wat meer over de samenstelling van de spieren die er in de billen zitten. Het is noodzakelijk dat je al deze spieren aan weet te spreken tijdens je training. Hoe doe je dit precies? Je doet er verstandig aan om de volgende oefeningen voor ronde billen zeker op te nemen in je training. Dit zijn namelijk de beste oefeningen die echt alle spieren in je billen aan weten te sterken. Het resultaat? Ronde billen die net even wat meer omhoog worden getild: 

  • Rainbow Leg Lift

De Rainbow leg lift oefening helpt je om jouw bilspieren op een eenvoudige manier aan te pakken tijdens het trainen. Alle spieren in je billen worden aan het werk gezet. Hoe doe je deze oefening? Ga als eerste op handen en voeten staan. Zorg ervoor dat je schouders boven je polsen hangen en je heupen boven je knieën. Strek je linkerbeen en beweeg je been opzij, het liefst zo ver als je kunt. Til het been op en beweeg het over het rechterbeen naar de andere kant in een boogbeweging. De teen van de linkervoet moet de grond raken aan de rechterkant van het rechterbeen. Breng het linkerbeen terug naar de oorspronkelijke gestrekte plaats. Doe dit vervolgens ook voor je andere been. Je zal merken dat echt alle spieren in je billen verzuurd raken, precies wat je nodig hebt voor een goede training. 

  • Squats

Squats zijn een basisoefening die meerdere spieren in je hele onderlichaam aanspreekt. Hier moet je denken aan je quadriceps, bilspieren, hamstring en natuurlijk aan de spieren in je bellen. Iedereen zou deze oefening moeten doen. Niet alleen dames die graag rondere billen krijgen, maar ook de mannen die graag gezonder willen worden. Het is nu eenmaal een van de belangrijkste oefeningen die je kunt doen tijdens het trainen. Voor deze oefening moet je rechtop staan met je voeten op schouderbreedte uit elkaar. Duw je heupen naar achteren, hurk naar beneden en kom vervolgens weer omhoog. Oefen geen druk uit op je knieën. Als je een beginner bent hoef je echt niet helemaal tot de grond te gaan, zolang je probeert om elke keer je grens te verleggen komt het vanzelf goed. 

  • Curtsy squats

Curtsy squats zijn een uitstekende oefening die je kunt gebruiken om je bilspieren en binnenkant van je dijen net even wat sterker te maken dan voorheen. Of je nu op zoek bent naar een perfecte ronde kont of dat je jouw beenspieren graag wat harder wilt maken, dit is echt een uitstekende oefening om te doen tijdens het trainen. Maar dit is dan ook gelijk een van de oefeningen die beginners vaak verkeerd doen. Hoe moet je deze oefening dan goed doen vraag je je af? Begin de oefening door rechtop te staan. Vervolgens beweeg je je linkerbeen achter en naar rechts over je rechterbeen, waarbij je beide knieën buigt alsof je een buiging maakt. Eigenlijk zak je met je heupen naar beneden en draai je je heupbeenderen naar voren terwijl je benen gekruist blijven in een hoek van 45 graden. Breng je linkerbeen naar de uitgangspositie en herhaal deze oefening een aantal keer. 

De beste oefeningen voor ronde billen

Ook een training volgen van Rock Your Body? 

We open dat je dankzij de informatie uit dit artikel beter weet wat er mogelijk is als het aankomt op het trainen van je billen. Dit maakt het mogelijk om binnen no time zelf ook te werken aan je eigen bilspieren. Wij van Rock Your Body geloven dat het voor iedereen mogelijk is om van thuis uit fit te worden. Benieuwd naar de trainingen die je bij ons kunt vinden? Neem dan zeker even een kijkje op deze site voor een volledig overzicht van de mogelijkheden die wij je te bieden hebben. Door zelf met onze oefeningen aan de slag te gaan ben jij ook in staat om te werken richting vollere billen.

Meer interessante berichten

Welke spieren train je met planken?
Inspanning, oefeningen

Welke spieren train je met planken?

Als het aankomt op het trainen zijn er een aantal oefeningen die eigenlijk iedereen wel kent. Een van deze oefeningen is natuurlijk het planken. Hoewel