Fit met Koffietijd | Drie workouts tegen de corona kilo’s

Drie effectieve workouts

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Rock Your Body oprichter Krakkie was afgelopen vrijdag (21-01) te zien in Koffietijd samen met Patrick Martens en Pernille La Lau. In de uitzending geeft Krakkie drie workouts tegen de corona kilo’s die iedereen zou moeten uitvoeren. Lees hieronder de samenvatting van het programma of kijk terug via deze link.

Trainen tegen de corona kilo’s

Zijn de corona kilo’s er bij jullie ook aangevlogen de afgelopen maanden?  Het thuis zitten heeft niet alleen tijdelijk rust opgeleverd maar ook stress door alle onzekerheid. En wat doen we vaak bij stress? We vertroetelen onszelf met lekker eten in huis halen, we vervelen ons en we gaan nog meer eten. We zaten met zijn allen al gemiddeld 10 uur per dag maar dit is natuurlijk alleen maar toegenomen. Aankomen is soms makkelijk maar afvallen vergt natuurlijk de nodige motivatie. Laten wij nou het plan hebben om jullie daarbij te helpen met drie workouts vol simpele oefeningen die door iedereen goed uit te voeren zijn.

We zijn dus met zijn allen gemiddeld 5,6 kilo zwaarder geworden Daaruit blijkt dat jullie echt je best kunnen doen! Gelukkig hoef je voor deze workout niet de deur uit. Mocht je nou wel de behoefte hebben om een frisse neus te halen, neem je matje mee naar buiten de tuin of het park in en train daar met ons mee. Lekker weerstand opbouwen.

We zijn dus met zijn allen gemiddeld 5,6 kilo zwaarder geworden Daaruit blijkt dat jullie echt je best kunnen doen! Gelukkig hoef je voor deze workout niet de deur uit. Mocht je nou wel de behoefte hebben om een frisse neus te halen, neem je matje mee naar buiten de tuin of het park in en train daar met ons mee. Lekker weerstand opbouwen.

Drie workouts tegen de corona kilo’s

Deze drie workouts tegen de corona kilo’s kan je naargelang je niveau in meerdere rondes doen. Probeer wel minimaal drie rondes uit te voeren en neem als het echt te zwaar wordt een korte pauze tussen een volledige workout in en niet na elke oefening. Je wilt tenslotte wel wat calorieën verbranden!

Workout 1 | De Patrick

Deze workout is gericht op trainen en oprekken van onze zitspieren, het losmaken van de heupen en het verstevigen van onze bekkenbodem. Wil je weten hoe de oefeningen moeten? Vergeet niet de uitzending terug te kijken :)!

Workout 2 | De Pernille

De Pernille is een workout die gemaakt is voor je core & stabiliteit. Zo enorm belangrijk om deze workout toe te voegen aan je schema! Is het te pittig om 3 rondes achter elkaar te doen. Neem dan na elke ronde 1 minuut rust.

Workout 3 | De Krakkie

Deze workout bevat vier basis oefeningen die iedereen zeker één keer in de week zou moeten doen in een workout. De Pernille en De Patrick zijn qua intensiteit wat rustigere workouts. De Krakkie daartegen is een workout waarin je mits de uitvoering goed is kan trainen met een hogere intensiteit.

Wil jij samen met duizenden anderen deelnemen aan de Fit met Koffietijd Facebook groep? Meld je hier aan!

Krakkie heeft meerdere workout schema’s ontwikkeld die goed zijn voor een gezonde levensstijl en voor alle niveaus toegankelijk. Wil jij werken aan een gezonde levensstijl met een video workout programma gemaakt door Krakkie, meld je dan nu aan op de Rock Your Body Playground.

Zet hem op!!

Paultje | Rock Your Body

Meer interessante berichten

Welke spieren train je met planken?
Inspanning, oefeningen

Welke spieren train je met planken?

Als het aankomt op het trainen zijn er een aantal oefeningen die eigenlijk iedereen wel kent. Een van deze oefeningen is natuurlijk het planken. Hoewel