Top 15 calorieën verbranden

Top 15 calorie verbranden

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Wil je graag van jouw corona kilo’s afkomen dan is het tijd om aan de slag te gaan. Hoewel sporten natuurlijk altijd goed is zijn er wel een aantal oefeningen die beter zijn voor het afvallen dan de anderen. Mocht je graag zoveel mogelijke calorieën willen verbranden dan is het handig om even verder te lezen. In dit artikel laten wij je dé top 15 calorie verbrandende oefeningen zien. Met deze oefeningen vliegen die kilo’s er binnen no time af!

De top 15 calorieën verbranden

  • Touwtjespringen – je zou het misschien niet zeggen, maar touwtjespringen is één van de beste oefeningen die je maar kunt doen. Touwtjespringen is geweldig voor het ontwikkelen van coördinatie en voor het versterken van de kracht in zowel je armen als benen. De beste manier om te beginnen met touwtje springen is om het langzaam aan te doen en om steeds wat sneller te gaan. 
  • Sprinten – of je nu op een loopband, een atletiekbaan of op de stoep staat, als je tijdens een sprinttraining echt flink je best doet kun je heel veel calorieën verbranden. Sprinten is een maximale inspanning die veel kracht vraagt van je bilspieren en hamstrings. Door deze intensiteit kun je enorm veel calorieën verbranden in een zo kort mogelijke tijd. 
  • Hardlopen – ben je niet van het sprinten dan is hartlopen ook een goed alternatief. Bij het hardlopen spreek je dezelfde spieren aan als bij het sprinten, alleen doe je het net even wat minder snel. 
  • Kickboksen – kickboksen is een sport die met name je armen en buikspieren aanspreekt tijdens het trainen. Het is aangetoond dat kickboksen een prima manier is om veel calorieën te verbranden. Daar komt bij dat het gewoon ontzettend leuk is om te doen. 
  • Fietsen – fietsen is geweldig voor het versterken van je knieën en hamstrings en voor het verbranden van lichaamsvet. Of je nu hard fietst voor een korte periode of dat je juist wat langer doorfietst op een lager tempo, fietsen is een prima manier om aan een gezond lichaam te werken. 
  • Roeien – heb je niet zoveel zin om te fietsen dan kan je altijd nog kiezen voor een eindje roeien. Doordat je tijdens het roeien zowel je beenspieren als buikspieren gebruikt worden er veel calorieën verbrand. Let wel even goed op je houding bij deze oefening, dit gaat namelijk nog wel eens fout. 
  • Squats – squats zorgen er niet voor niets voor dat je helemaal buiten adem raakt, het is namelijk echt een zware oefening om te doen. Dit maakt het dan ook gelijk een prima aanvulling voor iedereen die graag wat meer wilt verbranden tijdens zijn of haar training. Aangezien je eenvoudig met squats aan de slag kunt is er geen reden om ze niet te doen. 
  • Push ups – de push up, wie kent hem niet? Hoewel deze oefening met name bedoeld is voor krachttraining is het een oefening die ook veel calorieën weet te verbranden. Dit komt doordat je verschillende spiergroepen aanpakt tijdens het trainen. Vandaar dat deze oefening niet kon ontbreken op het lijstje met de top 15 calorie verbrandende oefeningen. 
  • Dumbells tillen – het enkel dragen van dumbells en rondlopen door de kamer is een van de beste oefeningen die je kunt doen om je houding te verbeteren en om veel te verbranden. Om echt veel calorieën te verbranden zouden je gewichten zwaar genoeg om je spieren volledig aan te laten spannen. Doe het in het begin natuurlijk een beetje rustig aan, je lichaam moet namelijk nog wel even wennen aan de oefening.  
  • Traplopen – traplopen verbrand heel wat calorieën door dat je benen en heupen volledig worden aangespannen. Dit zijn dan ook echt de spieren die je nodig hebt om je gezond en fit te voelen in het dagelijks leven Traplopen bevordert niet alleen het vetverlies, maar helpt ook het cholesterolgehalte te verlagen en je conditie te verbeteren. 
  • Zwemmen – we hebben het natuurlijk niet over rustig zwemmen, maar als je de juiste slag kiest en een hoge intensiteit aanhoudt dan kan zwemmen meer calorieën verbranden dan een eindje hardlopen. Van de top 15 calorie verbrandende oefeningen is dit misschien wel de leukste die je kunt doen, er zijn maar weinig mensen die het niet lekker vinden om in het water te liggen. 
  • Wandelen op helling incline – met gewoon wandelen verbrand je niet meer calorieën dan met hardlopen, maar als je een helling toevoegt dan is het wel weer een prima manier om af te vallen. De combinatie van snelwandelen met een helling helpt je benen te versterken en om je hartslag te verhogen. Dit zorgt er weer voor dat je meer verbrand. 
  • Burpees – deze zware oefening kan heel wat vet verbranden. Hoewel dit niet de meest eenvoudige oefening is voor beginners zal je merken dat je er steeds beter in wordt. Voor je het weer verbrand ook jij veel tijdens je training.
  • Deadliften – deze oefening is echt voor de mensen die al wat meer gevorderd zijn op het gebied van sporten. Doordat je met de deadlift nagenoeg alle spieren in je benen en rug aanspreekt kun je hier heel wat calorieën mee verbranden. 
  • Bergbeklimmen – de laatste oefening van deze top 15 calorie verbrandende oefeningen is bergbeklimmen. Aangezien er niet bepaald veel bergen te vinden zijn in de omgeving zal je toch bij een klimwand langs moeten gaan. Een leuke ervaring die ook nog eens veel vet verbrandt. 

Aan de slag met een training van Rock Your Body

Benieuwd naar een training die de bovenstaande oefeningen combineert en die hier ook nog wat krachttraining bij weet te halen? Dan heb je geluk, met de trainingen van Rock Your Body is het ook voor jou mogelijk om eenvoudig thuis te sporten en om net even wat fitter door het leven te gaan. Of je nu een training wilt volgen om wat meer spiermassa te kweken of dat je graag wat meer calorieën wilt verbranden in de week. Met onze training kan ook jij de eerste stap maken richting een gezonder leven!

Start nu met de Rock Your body workouts ons 28 dagen programma.

Rock Your Body challenge

Meer interessante berichten

Top 15 calorie verbranden
Oefeningen

Top 15 calorieën verbranden

Wil je graag van jouw corona kilo’s afkomen dan is het tijd om aan de slag te gaan. Hoewel sporten natuurlijk altijd goed is zijn er